Image

Image
May we never let things we can't have or don't have or shouldn't have, spoil our enjoyment of the things we do have and can have. For one of the greatest lessons in life is learning to be HAPPY without the things we can't or shouldn't have...

Thursday, September 22, 2011

I almost lost my beloved cobok!!

Uwaaaa!!!! Nasib la takde emoticon yang kluar air mata cam air banjir kat sini but that's how sad I felt when I thought I almost lost my cobok yesterday at pasar malam. One second he was in front of me and another second he's gone in the sea of crowd. 

Biasa kalau pergi pasar malam, my kids especially Ashif a.k.a cobok dengan Aqil suka sangat pergi tempat orang jual mainan especially ultraman and diaorg akan leka je kat situ sampai ajak balik pun susah kadang-kadang tu selagi tak beli anything yang diaorng nak. Biasa my duty untuk beli makanan diaorang and my other half would act as watcher and bila dah selesai beli makanan I will look for them who will always be nearby. Sometimes tu hanya mampu geleng kepala bila tengok abah diaorg tengah engaged dekat phone without paying attention to the kids whereabout tapi biasanya diaorg takkan pergi jauh.

And as usual, while they pay so much attentions to the toys, I will be attending my fav gerai which is tempat orang jual tudung next to the toys stall. Masa tu my other tengah beratur beli nasi kukus untuk budak2 tu (pelik gak nape baik sangat semalam nak tolong beratur belikan..hehe). Tak sampai 3 min pon dekat tempat tudung tu, I went to the toys stall to check on them and guess what??? Ashif was nowhere to be found at the stall or nearby. Panik menyerang!! And as usual jugak, my other half would always attached his ears to his BB and pay no attention to what's going on.

Aduhhh!! Rasa macam nak tercabut je jantung ni! And bila my other half dah came back to the "real world" baru la kelam kabut mencari si cobok. Sib baik ada sorang perempuan ni perasan muka cemas kitaorang. Dia tanye "kak, cari baby ekk?? ada kat depan sana, ada orang tolong pegang". Apa lagi, I terus walkathon ke arah yang perempuan tadi tunjuk. Alhamdulillah syukur nikmat, tengok Ashif tengah pimpin tangan dengan this guy yang tengah dokong anak pompuan dia jugak.

Malunye dekat abang tu. Mesti dia kata tak pandai jaga anak. Biasa tengok je orang hilang anak dekat pasar malam tu. Nah ambekk kau!! Jadi kat diri sendiri pulak. Pikir-pikir balik, I think he was looking either for his abah or Aqil sebab masa I was going to check on them, Aqil takde dekat toys stall, dia pergi gerai toys kat depan tinggal adik dia terkontang kanting sorang2 kat first stall tu. Maybe Ashif was panicked tengok Aqil takde kat sebelah becoz he will always follow Aqil. Even pesan dekat Nadhirah suruh tengok kan adik pun tak boleh harap jugak and I wasn't blaming on Nadhirah or Aqil sebab diaorang budak2 yang still tak faham erti tanggungjawab. Pesanan-pesanan sebegitu cuma learning process for them about responsibilities. 

After this incidents, I really hope both Kakak and Aqil will understand the real reason why ummi selalu pesan " jaga adik elok-elok" and learn fast the duty to care and protect Ashif when me and my other half are happened to be occupied with something else. And for me, I've learned my lessons too...Jangan asyik nak beli tudung je tiap kali pi pasar malam...huhu!!

p/s : oh yess!! I pakai tudung pasar malam jerr. Kualiti sama, design sama macam yang dijual online dekat *tutttt* yang glamer tu. Rege online : 39++, rege pasar malam 25 jekk...hahaha

No comments:

Post a Comment