Image

Image
May we never let things we can't have or don't have or shouldn't have, spoil our enjoyment of the things we do have and can have. For one of the greatest lessons in life is learning to be HAPPY without the things we can't or shouldn't have...

Friday, September 14, 2012

Soklan b.u.d.u.s!!

Di pagi Hari Jumaat yang mulia ini.................


Pelayan : Minum apa kak?
Ahkak : Teh o ais 1 teh o 1.

Beberapa minit kemudian......air sampai.
Ahkak pulak br nak ceduk nasi lemak nak suap anak-anak comel ahkak.

Pelayan : Kak, ni anak CINA ekk, kak? (sambil mata dia pandang anak2 comel ahkak)
Ahkak : Haaa???? (Pftttt....wtf???? -----dalam hati jela). Anak saya laaa anak cina mana pulak????
Pelayan : Takdela kak, tadi saya dengar dia mcm cakap cina.
Ahkak : (Muka blur n malas nak layan)
Pelayan : (Angkat kaki)

Boleh pulak pagi-pagi ni dapat se-das soklan bodoh dari budak pelayan tu. Hari-hari aku datang kedai dia makan, dia yang ambk order, dia takde tilik muka aku yang chinese look mata sepet ni kot. Hari ni bawak budak comel berdua tu skali, dudok satu meja siap aku pegang tangan, suap makanan lagi dia boleh buat assumption tu bukan anak aku!!! Adoyai.....tak logik dek akal betul la kecuali dia ade akal tapi tak pakai.

Lepas tu, bila masa pulak la anak aku cakap cina??? Sah-sah telinga dia problem. Kalo betul pun anak aku cakap cina, pakai akal la...maybe aku anta skolah cina ke, kelas bahasa cina ke. Hairan bin ajaib sebab mane-mane aku pegi pon even baru first time jumpa orang tu, of coz sume leh budget, budak-budak tu anak kandung aku bukan anak cina, bukan anak angkat or whatever lah selain daripada biological children sebab tengok mata aku dengan budak-budak berdua tu pun sama-sama sepet, okayh!!

Lepas ni kalo pi kedai tu, sah-sah aku tak nak pandang dah muka budak tu. Stress!! Dah le peknen-peknen ni cepat je hangin satu badan.


No comments:

Post a Comment